Page 12 -
P. 12
advertorial
rekenvaardigheden verbeteren
met een digitale rekenmethode
Onderwijsorganisaties zoeken naar onderwijsorganisatie er voor kiezen om Sanne Hollink,
een methode om de leerprestaties èn leerlingen zelfstandig met de leerme- docent bij Prinsentuin Andel:
de motivatie van leerlingen te verbe- thode te laten werken en zo het aantal “De kinderen zijn echt mega enthousiast!
teren. Die moeten immers goed voor- rekenuren te beperken. Leuk dat we er nu echt mee kunnen
bereid worden op het centraal reken- werken.”
examen. Een belangrijke motivatie enthousiaste reacties
voor leerlingen blijkt het gebruik van Sinds begin oktober zijn diverse scholen Jules Duppen,
eigen devices op school. De nieuwe, aan de slag met het nieuwe online leer- leerling op Mgr. Frencken College:
digitale leermethode Stimmit Reke- platform. Ze zetten de methode Stimmit “De uitlegfilmpjes zijn fijn omdat je snel-
nen binnen het online leerplatform Rekenen op verschillende manieren in. ler en makkelijker leert als je het ziet en
Stimmit.nl maakt dat mogelijk. Enkele scholen gebruiken de methode hoort dan dat je het leest. Ook een top
als aanvulling op de les, maar er zijn ook site t.o.v. beterrekenen.nl omdat je kan
scholen die de methode als volledige opwerken naar 3F-niveau in plaats van
Volledige rekenmethode rekenmethode inzetten. De reacties zijn de hele tijd op hetzelfde niveau te blijven
Stimmit Rekenen is een volledige reken- positief: oefenen.”
methode met handige functionaliteiten
voor zowel leerlingen als docenten. De Jet Koutstaal, docent bij De Rotonde: meer weten
online omgeving biedt leerlingen een “Wat opvalt is dat Stimmit Rekenen boei- Bent u benieuwd naar de mogelijkheden
persoonlijke, digitale leermethode waar- end genoeg is voor onze zorgleerlingen van het online leerplatform, wilt u Stim-
mee zij zich kunnen voorbereiden op het om op hun eigen scherm gefocust te mit Rekenen uitproberen met een gratis
centrale rekenexamen (2F of 3F). Deze blijven, terwijl ze met 17 leerlingen met proefaccount, of wilt u graag een demon-
digitale, adaptieve rekenmethode zorgt hun laptops aan de grote tafel zitten. stratie van de digitale rekenmethode?
ervoor dat uitleg altijd en overal beschik- Chapeau!” Neem dan contact op met IT-Workz.
baar is met behulp van video en animatie.
Hiernaast biedt de omgeving opgaven op
het niveau van de leerling en past het ni- it-workz
veau zich gedurende het doorlopen van www.it-workz.nl, info@it-workz.nl
de opgaven aan aan de resultaten van 088 – 489 6700
de leerling. De leerling kan zijn voortgang
per domein bekijken en ook voor de do-
cent is de voortgang van elke leerling
inzichtelijk. Ter voorbereiding op het exa-
men biedt de omgeving domeintoetsen
en proefexamens.
online leerplatform ondersteunt
een optimale leerervaring
De rekenmethode kan op verschillende
manieren ingezet worden. Leerlingen
kunnen de omgeving gebruiken voor
het bekijken van uitleg via animatie en
video en het maken van huiswerk. Dat
kan zowel op school als thuis. Docenten
kunnen de omgeving ook tijdens de les
inzetten en leerlingen zelf laten oefenen
en waar nodig persoonlijke begeleiding
bieden. Naast deze twee opties kan een
12 PROFIEL nummER 2

