Een veilig gebruik van social media is een van de grootste uitdagingen in de samenleving - voor opvoeders, leerkrachten, beleidsmakers en werkgevers - Be a 'smart' phone user!
Deze blog informeert docenten in het beroepsonderwijs over het signaleren en preventie van situaties van sociale onveiligheid bij studenten - (dreiging van) conflicten, grensoverschrijdend gedrag en seksueel en huiselijk geweld.
Gouden regels voor het voetbal
Deze THEMA-pagina is gewijd aan studiesucces en presteren in de samenleving. Hoe kunnen kansen vergroten en de zaak in balans houden?
Wat is leren? Een THEMA-webpagina en project waarin de vele aspecten die van invloed zijn op leren worden verkend.
Volg hier ontwikkelingen rond WelzijnsEconomie | Industrie 4.0&(Beroeps)onderwijs | De balans tussen Innovatie&(Sociale)Verduurzaming
Deze blog gaat in op de ontwikkeling van hybride onderwijs- en werkmodellen.
Mbo-scholen kunnen deelnemen aan de pilot 'Cultuurbudget voor mbo-studenten' | Staatsecretaris Uslu: ‘Cultuur geeft leven aan onze levens’
Crafted is hét festival in Eindhoven voor creatief vakmanschap. Crafted is dit jaar verspreid over drie Summa-locaties.
Beroepsonderwijs staat voor een periode van persoonlijke ontwikkeling en het je eigen maken van kennis en vaardigheden met betrekking tot een ambacht. Nederlands en rekenen zijn daarin behulpzaam.
Abonneren online vaktijdschrift Profiel
Aanmelden nieuwsbrief Profiel actueel
Nieuwsbriefarchief
Download de inhoudspagina van de mei uitgave van Vaktijdschrift Profiel: klik hier
THEMA Leiderschap&Innovatie | Beroepsonderwijs
Met o.a.
Stem van de student Merel Schenk, Janneke Gulen | ROC van Amsterdam Fast Forward MBO Impact Team
Nationale Jeugdstrategie | Inspraak jongeren in voor hen cruciale thema’s Nationale Jeugdraad | Rijksoverheid
De ontwikkelkaart voor praktijkgerichte onderzoekers Dr. Belinda Ommering, Drs. Liesbeth Boers | Hogeschool Utrecht
Kansen voor levenlang leren met Entrustable Professional Activities (EPA) Karin in ’t Hout, adviseur CINOP | Eelco Kunst, EPA-architect VREST
‘Een hoog studentnummer is een indicator voor uitval’ Interview met mbo-docent Irene Eegdeman | John van Enckevoort | Een NRO-bijdrage