DIT AO-BOEKJE IS NIET OP VOORRAAD. LEVERTIJD MIN. 10 WERKDAGEN
In de jaren '60 en '70 werden bedrijven gezien als winstbeluste a-sociale organisaties die slecht waren voor de samenleving. De laatste twee decennia is echter maatschappelijk verantwoord ondernemen als zinvoller recept voor een productieve relatie tussen bedrijfsleven en maatschapijen ontwikkeld. Eenvoudig is het niet, dat blijkt uit dit AO. Het gaat nochtans om een zowel onmiskenbare als interessante ontwikkeling die ieder raakt en waarbij alle partijen belang hebben. Ik mis in dit veelomvattende AO één aspect; wie goed doet, goed ontmoet is een oude waarheid. Maar een bedrijf (of individu) kan ook goed doen, omdat hij/zij goed is. Met deze bescheiden aantekening beveel ik dit AO graag bij u aan.
Inhoudsopgave
Onderwijs en arbeidsperpectieven 4
Betaalde arbeid 8
Vrouwen en topposities 16
Vrouwen en geweld 17
Allochtone meisjes 19