Platform Profiel Actueel

2633.jpg
Deel dit AO-boekje met anderen

Ondernemen is meer

Auteur J.C. Blankert
AO NR. 2633
ISBN
JAAR 1997
Categorie Alle AO exemplaren

Samenvatting

Ondernemen is een economische activiteit, maar heeft ook duidelijk sociale, ethische en maatschappelijke dimensies. De overheid speelt een grote rol bij de aanpak van maatschappelijke vraagstukken. Maar ook burgers en bedrijfleven hebben hierbij een rol te spelen. Door een goed samenspel kunnen problemen het best worden aangepakt. Ook ondernemingen hebben een maatschappelijke verantwoordering. Het onderwerp is nog volop in discussie. Veel vragen zijn nog niet beantwoord. Bedrijven zullen elk voor zichzelf moeten nagaan waar hun betrokkenheid ligt en hoe zij daaraan vorm willen en kunnen geven.

Inhoudsopgave

3 Wat is ondernemen?
4 De verantwoordelijkheden van de ondernemer
7 Vertrouwen, legitimiteit en ethiek in zaken
11 De maatschappelijke bijdrage van bedrijven
18 Achterliggende motieven voor MVO
22 Sociale sponsoring

Ondernemend onderwijs
H&B Advertising
2862
Ondernemend onderwijs -
Innovators in ondernemend onderwijs
Fotostudio Wierd, Lelystad
2861
Innovators in ondernemend onderwijs -
Slimme streken: regionale innovatie in Nederland en Europa
2845.jpg
2845
Slimme streken: regionale innovatie in Nederland en Europa - Gert-Jan Hospers
Vrije jongens of toch maar een baas?
2660.jpg
2660
Vrije jongens of toch maar een baas? - Ria Jaarsma
De nieuwe economie is een blijvertje
2727.jpg
2727
De nieuwe economie is een blijvertje - Thijs Wartenbergh
Maatschappelijk verantwoord ondernemen
2717.jpg
2717
Maatschappelijk verantwoord ondernemen - Elly Bokma

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren Alleen noodzakelijke cookies