Ter gelegenheid van haar 20-jarige bestaan onderzoekt de Vereniging van Amstelveense Detailhandelsorganisaties (VAD), samen met de Rabobank, wensen van de detailhandel in de stad. Dat onderzoek wordt grotendeels uitgevoerd door het in Amstelveen gevestigde MBO College Amstelland.
In samenwerking met de Rabobank ontwikkelden studenten van de opleiding marketingmedewerker van het MBO College een enquête. Tussen 2 en 6 maart leggen zij die aan de winkeliers voor. De resultaten, die op 20 april worden gepresenteerd (20.00 uur) worden gepresenteerd in het MBO Gebouw aan Maalderij 37, wil het bestuur gebruiken om nieuw beleid voor de vereniging te
ontwikkelen.
In 1995 werd de VAD als koepel van de lokale winkeliersverenigingen opgericht. Dat gebeurde op initiatief van de gemeente, in het bijzonder de toenmalige wethouder Stevens (die weinig heil zag in overleg met elke vereniging apart), en de lokale Rabobank. De vereniging wil de ongeveer 400 winkeliers in de stad vertegenwoordigen. Overigens functioneert zij niet meer primair als koepel van winkeliersverenigingen, omdat die soms niet meer bestaan, maar zijn er veel ondernemers individueel bij aangesloten. De VAD weigert tot nu toe over de verhouding en het totale ledental mededelingen te doen.
Het bestuur van de organisatie zegt te willen toetsen of zijn inspanningen nog wel overeen komen met wat de leden verwachten. Daarop is het onderzoek gericht.
Bron: amstelveen.blog.nl