De hele wereld lijkt met het begrip duurzaamheid op de loop te zijn
gegaan. Het is verbreed, vervaagd en verwaterd. Dat is de conclusie van
Ruud Peys die zich in dit AO een weg door de duurzaamheidsjungle
baant. Het is zelfs ‘handel’ geworden: er zijn consultants, awards,
keurmerken, enz. Op zichzelf is dat niet erg; uiteindelijk gaat het om
het bewust afscheid nemen van de wegwerpmaatschappij en zuinig te
zijn of worden op onze goede aarde en haar bewoners. Dat daarbij de
schoorsteen moet blijven roken, is geen logische formulering, maar
wel de krachtige waarheid. De kernvraag is: wat komt er uit die
schoorsteen? In Duitsland is het Der Blaue Engel, vertelt Ruud.
Inhoudsopgave
5 Wat is duurzaam?
11 Duurzaamheid is business
15 Duurzaamheid voor het kleine bedrijf
18 Wedloop in duurzaamheid
20 Kanttekeningen bij duurzaamheid