Kennisplatform voor het ambacht van docentschap in het beroepsonderwijs

wp.jpg

Washington Post: leerling in de VS wordt te weinig uitgedaagd

31 jul 2018 | Nieuws

In de VS gelden in het K 12-onderwijs (4-18 jaar – niveau 1-12) sinds zo’n 10 jaar de Common Core State Standards als maatstaf voor de vereiste kennis en het vereiste niveau van leerlingen. De invoering ervan leidde tot protesten van onder meer conservatieve kant waar men klaagde dat de Standards te weinig rekening hielden met lokale eisen en culturele aspecten.

Onderzoek van het Thomas B. Fordham Instituut onder docenten in klassen van niveau 4-10 laat nu zien dat de State Standards weliswaar meer variatie in het onderwijs heeft aangebracht, maar het toont ook aan dat de niveaunormen van de State Standards onvoldoende gehaald worden. De reden is dat staten teveel zelf kunnen bepalen en docenten geneigd zijn lessen en toetsen te geven op het niveau van de leerling.  

Lees hier het hele artikel in de Washington Post

 
 

 
Meer over
 

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren Alleen noodzakelijke cookies