Platform Profiel Actueel

Onderwijsraad pleit voor systematische vernieuwing curriculum

19 mei 2014 | Nieuws

Onderwijsvernieuwing vindt te ad hoc en fragmentarisch plaats. Een overladen lesprogramma dat dreigt achter te gaan lopen bij maatschappelijke ontwikkelingen is het gevolg. Bovendien is niemand verantwoordelijk voor doorlopende leerlijnen, waardoor samenhang ontbreekt. "Om het onderwijs bij de tijd te houden is periodieke herijking van het curriculum noodzakelijk", aldus Geert ten Dam, voorzitter van de Onderwijsraad. De raad stelt voor deze taak te beleggen bij een permanent college met een brede maatschappelijke vertegenwoordiging. Dit college organiseert de periodieke herijking, volgt curriculumvernieuwingen, initieert gesprekken hierover met betrokkenen, bewaakt de samenhang en adviseert de minister over eventuele aanpassingen van het formele curriculum. Het advies Een eigentijds curriculum is vandaag overhandigd aan minister Bussemaker en staatssecretaris Dekker (onderwijs).
(bron: Onderwijsraad)
 
 

 
Meer over
 

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren Alleen noodzakelijke cookies