Platform Profiel Actueel

dieren.jpg

Klantbejegening - eigenaren van dierenspeciaalzaken aan het woord

17 sep 2019 | Nieuws

Wat te doen als ondernemer van een dierenspeciaalzaak als iemand een huisdier heeft gekocht wat niet bevalt? En hoe wordt er omgegaan met klanten die een dier komen terugbrengen vanwege een allergische reactie of met de mededeling dat het dier teveel tijd kost? In het artikel "huidieren terugnemen" komen ondernemers aan het woord. In het vakblad van Dibevo, de brancheorganisatie voor huisdierenspecialisten, komen diverse ondernemers van een dierenspeciaalzaak aan het woord over wat zij doen als een klant een dier komt terugbrengen.

Voorlichting

Uit het artikel "huisdieren terugnemen" blijkt een veel voorkomende reden waarom huisdieren worden terug gebracht een allergie is. Uit een enquête gehouden onder dierenspeciaalzaakondernemers blijkt dat voorlichting heel belangrijk is. Het goed informeren van de klant vóórdat hij tot een aankoop overgaat, verkleint het risico dat de klant binnen een paar weken terug komt naar de winkel met de mededeling dat het dier niet bij zijn drukke gezinsleven past, aldus het vakbladartikel.

Zorg dragen voor huisdieren

De meeste ondernemers nemen dieren terug. Sommige zelfs als de dieren niet in de betreffende zaak gekocht zijn. De ondernemers zijn begaan met dieren en zij hebbben liever niet dat een dier in het bos belandt, of op een andere plek waar het dier zal overlijden. Na het terugbrengen van een dier verschilt het per ondernemer wat ermee gedaan wordt. Bij sommige ondernemers worden de dieren eerst een aantal weken in quarantaine geplaatst. Soms worden teruggebrachte huisdieren alsnog verkocht. Ook worden ze soms gratis weg gegeven, of ze worden in het uiterste geval naar de opvang gebracht.

Bron Groen Kennisnet - Dibevo

Lees ook het ProfielActueelk artikel
Exclusief – houding, gedrag en omgangsvormen van de student, kortom: etiquette! klik hier

 
 

 
Meer over
 

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren Alleen noodzakelijke cookies