Platform Profiel Actueel

Gamer Handen Game Computer Pc Gaming Speler, bohed, CC0.jpg

Geslacht spelfiguur maakt meerderheid jongeren niet uit

16 jul 2015 | Nieuws

Bijna de helft (47%) van de 11- tot 14-jarigen jongens zijn het ermee eens dat vrouwen worden geobjectiveerd. Bij de 15- tot 18-jarige jongens ligt dit percentage hoger: 61%. Bij het spelen van een videospel maakt het een ruime meerderheid van zowel jongens (78%) als meiden (70%) niet uit welk geslacht hun virtuele spelfiguur heeft. Dit is dus tegenstrijdig aan het argument dat er meer vrouwelijke spelfiguren in videospellen moeten worden aangeboden, ongedacht de kledingkeuze van deze figuren.

Het onderzoek is uitgevoerd door Rosalind Wiseman, Charlie Kuhn en Ashly Burch.. Zij hebben vier jaar onderzoek gedaan naar de impact van videospellen op de jeugd(cultuur).

Bron: Wired UK
 
 

 
Meer over
 
Geld, Ryanne Smit (2).JPG
9 mrt 2015

Simulatiespel voor mbo over geld

Simulatiespel voor mbo over geld
Pixabay: tpsdave
2 mrt 2015

Gamen geïntegreerd in opleidingen luchtmacht

Gamen geïntegreerd in opleidingen luchtmacht
26 mrt 2014

Steeds meer één-jarigen spelen met iPad

Steeds meer één-jarigen spelen met iPad

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren Alleen noodzakelijke cookies