Profiel wil docenten managers in het mbo op een zo actueel en toekomstgerichte wijze van dienst zijn als nieuws- en kennisplatform. Uitgangspunt daarbij is deskundige aandacht voor de best practices op de scholen en voor de vaardigheden, kennis en ervaring van de professionals in die onderwijssector. Het is voor Profiel essentieel om met de mediamiddelen die worden gebruikt bij de tijd te blijven. Profiel heeft daarom in 2014 met diverse experts gewerkt aan de modernisering van de digitale media.
Om te beginnen is de website geheel vernieuwd en uitgebreid. Het webmarketingbureau VWA in Dronten maakte een nieuw design met tal van up-to-date functionaliteiten. De website van Profiel is per 1-1-2015 geheel vernieuwd en afgerond. De homepage toont wat de site omvat: nieuwsberichten, Pro-meetings, dossiers, AO webshop en een (zich ontwikkelende) database voor producten en diensten voor het mbo: Kennispartners. Daarnaast kan de site enquêtes verzorgen en over niet al te lange tijd biedt het de mogelijkheid om webinars te volgen.
De sitenaam is gewijzigd in profielactueel.nl en daarmee direct verbonden met de gelijknamige digitale nieuwsbrief. De nieuwsbrief verschijnt met ingang van januari 2015 twee keer per maand en bevat nieuwsberichten van ons eigen journalistieke en relatienetwerk en informatie over de Pro-meetings, het Vakblad Profiel en AO.
Uiteraard zullen we ook via Twitter (@profielactueel) en Linkedin onze informatie (gedoseerd) verspreiden.
We zijn verheugd met deze stand van zaken. We zullen onze producten en diensten blijven vernieuwen teneinde daarmee het toenemende bezoek aan de site nog beter van dienst te kunnen zijn.
Ben Claessens
hoofdredacteur