AO is als beeldmerk en als woordmerk geregistreerd. Verre voorgangers van uw huidige redactie voorzagen al dat namaak kon dreigen. Dit AO maakt duidelijk dat aan de keuze van merken een grondige verkenning vooraf dient te gaan. Dan kan veel geld schelen. Er zijn veel voorschriften en beperkingen; Europese merkinschrijving is bijvoorbeeld mogelijk, maar als het merk in een lidstaat wordt geweigerd, dan mag het in alle lidstaten niet gebruikt worden. Daar staat tegenover dat bijna alles te registreren is: een slagzin, een geluid (Harley Davidson), een portret (Andre Rieu) … Dit AO maakt u 'insider' en laat u als een van de eersten weten welk merk het Merk van de Eeuw is geworden. Zou AO's hoofdredacteur zijn naam als rebusmerk registreren, dan ondertekende hij deze nederige leesaanbeveling met An3s Greiner.
Inhoudsopgave
Geschiedenis 4
Wat is een merk? 8
Het merkenrecht 11
Een nieuw merk bedenken 12
Weigering 16
Kan dit zomaar? 17
Het Merk van de Eeuw 20