Op deze Themapagina COVID-19 Actueel volgen we sinds maart 2020 het verloop van de coronapandemie in binnen- en buitenland.
De Russische inval is een flagrante schending van artikel 2(4) in het VN Handvest. Miljoenen zijn op de vlucht. De behoefte aan opvang, aan scholing en aan werkgelegenheid is groot.
Een THEMA-pagina rond Inspireren&Motiveren in Leren, Leven&Leidinggeven
Meester Boulangers Reindert Hameeteman en Mark Plaating hebben begin februari de meest duurzame bakkerijschool van Nederland feestelijk geopend.
Op 25 januari jl ontving op het eerste Seminar podcast voor het mbo/hbo in Almere De Grote Podcastlas de prijs voor Beste Onderwijspodcast.
Een praktijkgerichte businessopleiding die studenten in twee jaar tijd klaarstoomt voor een succesvolle carrière in de fashionindustrie. Dat is de nieuwe en enige Nederlandse hbo-studie Associate degree Fashion Business Professional die in februari 2024 van start gaat.
Horizon College en Regio College gaan vanaf augustus 2024 samen verder onder de naam Talland College.
Op 7 december ondertekende de leiding van beroepsopleider Curio de intentieverklaring van het VN-verdrag voor inclusiever onderwijs.
Vaktijdschrift Profiel voor het Beroepsonderwijs gaf in 2023 de ruimte aan 70 bijdragen van zo’n 90 auteurs die een kleine 60 instellingen en organisaties in het beroepsonderwijs en verwante sectoren vertegenwoordigden.
Exclusieve bijdrage van de Onderwijsraad over het advies 'Een duidelijke positie voor schoolbesturen'
Abonneren online vaktijdschrift Profiel
Aanmelden nieuwsbrief Profiel actueel
Nieuwsbriefarchief
Download de inhoudspagina van de mei uitgave van Vaktijdschrift Profiel: klik hier
THEMA Docententeams&beroepsonderwijs
Met o.a.
De toetssteen van ware vrijheid | Deel IV in een serie over de toekomst van de democratie. Redactie Platform Profielactueel
Leren met Vincent van Gogh rond mentaal welzijn en burgerschap Van Gogh Museum Amsterdam
Nederlanders zijn de beste online factcheckers in de EU CBS | Eurostat
De rechtsstaat staat onder druk Raad van State | Een beschouwing
Nieuwe eisen, ook voor docenten, ter versterking burgerschapsonderwijs Ministerie van OCW