Platform Profiel Actueel

customer service.jpg

Kick-off van Customer Service Valley met o.a. Arcus en Leeuwenborgh

30 sep 2015 | Nieuws

Customer Service Valley. Zo heet het samenwerkignsverband van drie bedrijven Vodafone, Q-park en Arvato, de gemeente Maastricht en drie scholen in Zuid-Limburg.  In Maastricht is nu de kick-off gegeven voor de Customer Service Valley. De zeven organisaties besloten dit voorjaar op het gebied van hun klantenservice nauw samen te werken. De deelnemende onderwijsorganisaties zijn Arcus, Leeuwenborgh en Hogeschool Zuyd. De eerste groepen studenten, die volgende week aan de mbo-3 opleiding beginnen, geven met een druk op de knop symbolisch het startsein voor dit Zuid-Limburgse klantcontactinitiatief.

De samenwerking kreeg de naam Customer Service Valley en richt zich op de arbeidsmarkt, innovatie, pr en marketing. Momenteel is de klantenservice in de regio goed voor 5000 banen. Dit moet in 2020 groeien naar 6.000. 

Het is de bedoeling dat de komende jaren meer bedrijven aansluiten. Het doel is om de sector te versterken en de slagkracht te vergroten. Het gaat dan vooral om toepassing van nieuwe ideeën over opleiding, imago en kwaliteit. De samenwerking richt zich voor een belangrijk deel op de opleidingen; het gaat dan om gezamenlijke organisatie van om- en bijscholing, maar ook een betere positionering van deze sector in het onderwijs. Wat er toe moet bijdragen dat werken in de customer service gezien wordt als een bewuste beroepskeuze. 

In Maastricht en omgeving zijn circa dertig bedrijven actief met een klantcontactcenter. In totaal gaat het om 5.000 arbeidsplaatsen, waarvan 1.500 in Customer Service Valley. De eerste mbo-3 opleiding, uitgevoerd door ROC Leeuwenborgh, gaat begin oktober van start. De studenten die hieraan deelnemen, hebben al ervaring opgedaan in een klantcontactomgeving en gaan gedurende het traject bij elkaar op werkbezoek. Onderwijsorganisatie Arcus tekent op haar beurt voor de mbo-2 opleiding. Ook Hogeschool Zuyd is gelieerd aan de Customer Service Valley. Deze instelling ontwikkelt een associate degree voor 2016. Het model kan mogelijk als voorbeeld gaan dienen voor klantcontactinitiatieven elders in het land. 

bron: Leeuwenborgh, gem Maastricht, Arcus

 
 

 
Meer over
 

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren Alleen noodzakelijke cookies