Onafhankelijk instituut voor nieuws en kennisdeling in het beroepsonderwijs.

Saxion_still x.png

Get ready for a smart world – de campagne van Youngworks voor Saxion Hogescholen

10 okt 2017 | Nieuws

Branches, organisaties en individuen moeten zich steeds opnieuw in hoog tempo aanpassen aan de nieuwste ontwikkelingen. Saxion vindt dat technologische innovaties en de vraagstukken die deze met zich meebrengen een vast onderdeel van elke opleiding moeten zijn. Want of je nou straks als verpleegkundige, accountant of leerkracht basisonderwijs bent, in elk vakgebied vinden deze innovaties plaats.

Hogeschool Saxion leert studenten welke gevolgen deze technologische innovaties hebben op verschillende vakgebieden en welke kansen, vragen en veranderingen dit met zich meebrengt. Kortom, hogeschool Saxion leert studenten omgaan met een wereld die steeds slimmer wordt, zodat zij beter voorbereid zijn op hun toekomstige beroep.

Youngworks vertaalde ‘Living Technology’ – de profilering waar hogeschool Saxion een aantal jaren geleden voor koos – naar een concept dat aansluit bij de belevingswereld van studiekiezers en studenten: Get Ready for a Smart World. In de bijbehorende campagne wordt technologie van de toekomst ingezet in de wereld van jongeren. De afgelopen maanden zijn een aantal ‘smart hoax’ met een verborgen camera. Eén ervan was de Lifestyle Scan: een scanner die – op basis van ‘social data’ op je smartphone  – bepaalt of clubbezoekers wel of niet naar binnen mochten.

Jodi Rabin (creative director Youngworks): “Door jongeren te confronteren met vergaande, verzonnen smart technology willen we de aandacht vestigen op de vragen en consequenties die technologische vooruitgang met zich meebrengt. Het heeft zowel op persoonlijk als op professioneel vlak een grote impact en dat is waar Saxion op inspeelt met haar profilering. De experimenten leverden verrassende resultaten op, zoals de eerste film laat zien.”

De hogeschool probeert zich op deze manier te onderscheiden van andere hogescholen. Marije Knops (marketing & communicatie, hogeschool Saxion): “De campagne is een directe vertaling van ons profiel. Maar in plaats van studenten te vertellen wat we doen, laten we ze kennismaken met het effect van technologie in hun eigen wereld. Door die discussie op gang te brengen, laten we zien wie wij zijn als hogeschool en welke toegevoegde waarde wij hebben wanneer studenten voor ons kiezen.

 
 

 
Meer over