Vakkundig docentschap beroepsonderwijs - voor een duurzame en menswaardige samenleving

Opening vernieuwde techniekvleugel Alfa-college.jpg

Alfa-college - opening vernieuwde techniekvleugel op locatie in Groningen

8 nov 2019 | Nieuws

Op de Groninger onderwijslocatie Admiraal de Ruyterlaan van het Alfa-college wordt op 1 november om 15.00 uur de vernieuwde techniekvleugel geopend. Wim Moes, voorzitter van het College van Bestuur van het Alfa-college en Tjeerd van Dekken, gedeputeerde van de provincie Groningen, verrichten de officiële openingshandeling. Het vernieuwde techniekgedeelte heeft up-to-date praktijkruimtes en een MakerLab.

Het MakerLab faciliteert opleidingen van het Alfa-college bij het samenvoegen en het stimuleren van crossover-onderdelen. Dit zijn onderdelen van opleidingen voor nieuwe beroepen die op het snijvlak van twee of meer verschillende sectoren liggen. Daarnaast is de opleiding Interieuradviseur van het Alfa-college verhuisd van de Boumaboulevard naar Admiraal de Ruyterlaan. Door deze verhuizing werken deze studenten in hetzelfde gebouw samen met onder andere de opleiding Allround meubelmaker/interieurbouwer.

“In onze vernieuwde praktijkvleugel wordt de innovatie in ons techniekonderwijs zichtbaar: techniek is mooi, schoon, spannend en aantrekkelijk! Onze keuzes wat er met techniek moet gebeuren, zijn duidelijk zichtbaar: promotie, integratie en projecten. Dit past bij de strategische koers van het Alfa-college: ‘Samen Ondernemend Leren’, oftewel: samen bereiden wij onze studenten voor om blijvend maatschappelijk betekenisvol te zijn, samen werken wij aan een sterke regio en samen creëren wij meer waarde voor een betere wereld”, vertelt Marion Arends, regiodirecteur bij het Alfa-college.

Fieldlab Practice

De praktijkvleugel die op 1 november aan de Admiraal de Ruyterlaan wordt geopend, is één van de resultaten van de Fieldlab Practice. Fieldlab Practice is een samenwerking tussen het Alfa-college, bedrijven uit de bouw- en installatiebranche, het EPI-kenniscentrum, OTIB, Techniek Nederland, Bouwend Nederland en andere onderwijsinstellingen en overheidsorganisaties. Het heeft als doel techniekonderwijs beter te laten aansluiten op regionale ontwikkelingen en de vraag van het bedrijfsleven op het gebied van aardbevingsbestendig bouwen, energie-neutraal bouwen en levensloop bestendig wonen.

 
 

 
Meer over
 

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren Alleen noodzakelijke cookies