Platform Profielactueel
Bron: Shutterstock
Deel dit AO-boekje met anderen

De wereld shopt massaal online

Auteur Ruud Peys
AO NR. 3012
ISBN 9789085871934
JAAR 2015
Categorie Sociale wetenschappen

Samenvatting

Zeker 80% van de Nederlanders koopt inmiddels online, in veel andere landen ligt dat cijfer minstens net zo hoog, maar veelal ook een stuk lager. Wat dat voor de traditionele kooplocaties betekent, zien we in veel winkelcentra. Daar kunnen veel winkeliers het niet meer bolwerken door de dubbele klap van een economische crisis en klanten die de voorkeur geven aan kopen via het internet. Leegstaande winkels zijn het gevolg. Winkelcentra zullen zichzelf opnieuw moeten uitvinden.

Wie zijn de online winkeliers, die inmiddels vele miljarden aan omzet draaien en op hun beurt ook weer voor nieuwe banen zorgen? Met dit AO nemen we een kijkje in de bruisende, virtuele wereld van de internethandel.

Inhoudsopgave

4 Een fenomeen
5 Toegang tot internet
6 Online kopen of regelen
7 Wat regelen we online?
9 Business to business
10 Nog veel groei mogelijk
14 Online winkelen – de praktijk
14 Nieuw of gebruikt
16 Internationale spelers
16 Amazon
17 Alibaba
21 Werkgelegenheid
21 Distributie en aflevering

Virtual entertainment gaat mainstream
De praktijk van de democratie
3081 | € 7,50
Virtual entertainment gaat mainstream - Olivier Rieter
Onbegrensd winkelen
2779.JPG
2779
Onbegrensd winkelen -
Internet, pardon?
2675.jpg
2675
Internet, pardon? - Marco Smeets
Winkeldiefstal
2101.jpg
2101
Winkeldiefstal -
Winkels wankelen, distributie in beweging
1302.jpg
1302
Winkels wankelen, distributie in beweging -
Winkelcentrum
953.jpg
953
Winkelcentrum -
Ruud Peys Ruud Peys

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren Alleen noodzakelijke cookies