Platform Profiel Actueel

2755.jpg
Deel dit AO-boekje met anderen

De calculerende leerling

Auteur
AO NR. 2755
ISBN
JAAR 2002
Categorie Opvoeding & onderwijs

Samenvatting

De meesten van u zijn opgeggroeid met de opdracht op school de best mogelijke prestaties te leveren. Niet tevreden zijn met een zes als een hoger cijfer haalbaar is. Zowel toen als nu zijn er calculerende leerlingen. Het verschil is dat de calculerende leerling van vroegen beschouwd werd als een luilak, terwijl die van nu - zo leert althans dit AO ons - gezien moet worden als een verstandig jong mens. Wat het verschil uitmaakt, legt Ad de Jongh in dit AO uit. Hij is zelf een succesvol auteur van lesmateriaal en dat is merkbaar aan dit AO. Een heldere hoofdstukindeling, waarbij elk hoofdstuk een voorafje heeft, toegankelijke taal en u wordt met je aangesproken.
Als u het AO heeft gelezen, heb je stellig iets geleerd over leren, calculerend leren.

Inhoudsopgave

5 Leren alleen op school
11 Afficiënt en effectief leren
12 Calculerend leren
15 Leren moet wel leuk blijven
20 Blijven leren is blijven calculern

iCar - Smart mobility
www.techniektalent.nl
3007
iCar - Smart mobility - Innovam - OOMT
Rekenen is (g)een verloren basisvaardigheid
Cover 3004
3004
Rekenen is (g)een verloren basisvaardigheid -
De last van het rekenen
iStockphoto
2882
De last van het rekenen -
De Gulde Snede
2803.jpg
2803
De Gulde Snede -
Meesterschap is vakmanschap
2785.jpg
2785
Meesterschap is vakmanschap -
Basisvorming
2432.jpg
2432
Basisvorming -
Verdere vernieuwing van het wiskunde- onderwijs
2205.jpg
2205
Verdere vernieuwing van het wiskunde- onderwijs -
Moderne wiskunde
1299.jpg
1299
Moderne wiskunde -
Wiskunstige schoonheid
2438.jpg
2438
Wiskunstige schoonheid -

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren Alleen noodzakelijke cookies