Platform Profiel Actueel

2684.jpg
Deel dit AO-boekje met anderen

Het merk van naam tot faam

Auteur Th.M.Visser
AO NR. 2684
ISBN
JAAR 1999
Categorie Economie

Samenvatting

AO is als beeldmerk en als woordmerk geregistreerd. Verre voorgangers van uw huidige redactie voorzagen al dat namaak kon dreigen. Dit AO maakt duidelijk dat aan de keuze van merken een grondige verkenning vooraf dient te gaan. Dan kan veel geld schelen. Er zijn veel voorschriften en beperkingen; Europese merkinschrijving is bijvoorbeeld mogelijk, maar als het merk in een lidstaat wordt geweigerd, dan mag het in alle lidstaten niet gebruikt worden. Daar staat tegenover dat bijna alles te registreren is: een slagzin, een geluid (Harley Davidson), een portret (Andre Rieu) … Dit AO maakt u 'insider' en laat u als een van de eersten weten welk merk het Merk van de Eeuw is geworden. Zou AO's hoofdredacteur zijn naam als rebusmerk registreren, dan ondertekende hij deze nederige leesaanbeveling met An3s Greiner.

Inhoudsopgave

Geschiedenis 4
Wat is een merk? 8
Het merkenrecht 11
Een nieuw merk bedenken 12
Weigering 16
Kan dit zomaar? 17
Het Merk van de Eeuw 20

Artis als bedrijf
1353.jpg
1353
Artis als bedrijf -
Nationale kampioenen
2722.jpg
2722
Nationale kampioenen - Gert-Jan Hospers
DSM
2439.jpg
2439
DSM -
Philips 1891-1991
2380.jpg
2380
Philips 1891-1991 -
Ondernemen, onderwijs en ondernemingszin
2291.jpg
2291
Ondernemen, onderwijs en ondernemingszin -
Pepsi, Coke en de Cola-oorlog
2269.jpg
2269
Pepsi, Coke en de Cola-oorlog -
De multinationale onderneming
1436.jpg
1436
De multinationale onderneming -
Macht over de markt: kartels, fusies, concentraties
1337.jpg
1337
Macht over de markt: kartels, fusies, concentraties -
Meccano
2449.jpg
2449
Meccano -
Citymarketing
www.stockexpert.com
2918
Citymarketing -
Trendwatchers
WFA
2871
Trendwatchers -

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren Alleen noodzakelijke cookies