Platform Profiel Actueel

Studenten ROC Mondriaan voeren campagne voor rampen

2 okt 2013 | Nieuws

Vraag aandacht voor een probleem ver weg waarin eigenlijk niemand geïnteresseerd is. Die opdracht kregen zo’n 150 eerstejaars studenten van de School voor Handel van ROC Mondriaan aan het Leeghwaterplein 72. Twee dagen lang streden zij in campagneteams tegen elkaar om ‘stille rampen’ onder de aandacht te brengen met behulp van oude en nieuwe media.

 

De studenten hielden zich de eerste dag bezig met het onderzoeken van hun stille ramp en gaan op dag twee campagne voeren om zoveel mogelijk mensen bewust te maken van dit probleem. Het ging om aandacht voor kinderarbeid, vluchtelingen, gehandicapten en onterecht gestraften in ontwikkelingslanden en armoede onder mensen die van het platteland naar steden zijn getrokken.

 

De studenten trokken gewapend met zelfgemaakte folders, posters, 'babbelbalies' en handtekeningenlijsten de straat op. Maar ook TV, radio, Twitter en Facebook werden ingezet. Via allerlei interactieve opdrachten konden punten worden gescoord, die de plaats op de ranglijst bepalen. Naast een meetellend projectcijfer waren er mooie prijzen te winnen, zoals kaartjes voor de bioscoop, laserquest of karten.

 

Breaking News is een tweedaags, multimediaal onderwijsproject over armoede en onrecht in de wereld. Het project werd georganiseerd voor en door jongeren. Het project was een initiatief van jongerenorganisatie Cross Your Borders.

 
 

 
Meer over
 

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren Alleen noodzakelijke cookies