Platform Profiel Actueel

aca.jpg

Leergang ‘De school vanuit juridisch perspectief’

14 mrt 2017 | Nieuws

Steeds vaker komt het voor dat een onenigheid tussen student en onderwijsinstelling uitmondt in een juridisch conflict. Daarom is het goed om als mbo-instelling te investeren in de juridische kennis van medewerkers. De MBO Academie en Hobéon verzorgen de leergang ‘De school vanuit juridisch perspectief’. Hierin komen alle rechten en plichten van zowel de student als de onderwijsinstelling aan bod.

Regelmatig zijn ze in de krant te lezen: berichten over studenten die een rechtszaak aanspannen tegen de onderwijsinstelling waar ze studeren. Bijvoorbeeld omdat de school in de ogen van de student niet haar best doet om passend onderwijs te bieden of omdat er te veel lessen uitvallen. Recente wetswijzigingen zoals het toelatingsrecht versterken het gevoel van juridisering van het onderwijs en kunnen ook leiden tot meer juridische procedures. ‘Het is echt van deze tijd’, vertelt Marvin Leerdam, een van de twee trainers van de leergang ‘De school vanuit juridisch perspectief’. ‘Waar vroeger geschillen onderling werden geschikt , maakt de student nu ook  de gang naar de rechter. Mboscholen hebben niet altijd de juridische kennis in huis om hier goed op in te spelen. Met deze leergang bouwt iedereen die in zijn dagelijkse werkzaamheden te maken heeft met de verschillende rechten en plichten van mbo-studenten, juridische expertise op.’

Zie voor meer informatie

http://www.mboacademie.nl/aanbod/leergangen/leergang-de-school-vanuit-juridisch-perspectief/

 
 

 
Meer over
 

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren Alleen noodzakelijke cookies